نقش رسانه های اجتماعی در تجارت الکترونیک در نیجریه

تجارت الکترونیک شاهد رشد فوق العاده ای در سطح جهانی بوده است و نیجریه از این روند مستثنی نیست. با افزایش تعداد افرادی که به اینترنت و گوشی های هوشمند دسترسی پیدا می کنند، تجارت الکترونیک در سراسر جهان را افزایش داده است .

نقش رسانه های اجتماعی در تجارت الکترونیک در نیجریه

تجارت الکترونیک شاهد رشد فوق العاده ای در سطح جهانی بوده است و نیجریه از این روند مستثنی نیست. با افزایش تعداد افرادی که به اینترنت و گوشی های هوشمند دسترسی پیدا می کنند، تجارت الکترونیک در سراسر جهان را افزایش داده است .

نیجریه با بازار انلاین رو به رشد خود، فرصت گسترده ای برای موفقیت تجارت الکترونیک از طریق استفاده موثر از رسانه های اجتماعی ارائه می دهد.در عصر دیجیتال، استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی موثر می تواند به طور قابل توجهی به موفقیت سرمایه گذاری های تجارت الکترونیک کمک کند.

تجارت الکترونیک نیجریه در سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است که ناشی از طبقه متوسط رو به رشد، افزایش نفوذ اینترنت و ترجیح رو به رشد برای خرید انلاین است. همانطور که نیجریه به راحتی به تجارت الکترونیک ادامه می دهد، کسب و کارها نیز باید پویایی این بازار را برای موفقیت درک کنند.

رسانه های اجتماعی ، انقلابی در نحوه ارتباط کسب و کارها با مخاطبان هدف خود ایجاد کرده اند. برای سرمایه گذاری های تجارت الکترونیک، استفاده از رسانه های اجتماعی موثر می تواند منجر به افزایش دید نسبت به تجارت، مشارکت مشتری و در نهایت افزایش فروش شود. در نیجریه، چندین سیستم عامل رسانه های اجتماعی بسیار محبوب هستند و فرصت هایی را برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک ارائه می دهند.

سیستم عامل هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، LinkedIn، Pinterest و YouTube به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و طیف گسترده ای از کاربران را در خود جای داده است . نیجریه چهلمین بازار بزرگ تجارت الکترونیک با درآمد 6،653میلیون دلار تا سال 2023 است و انتظار می رود درآمد این کشور در بازار تجارت الکترونیک با نرخ رشد سالانه 10.79٪  به رقم 10،110 میلیون دلار تا سال 2027 برسد و تعداد کاربران آن 143.9 میلیون نفر است و این در حالی است که نفوذ کاربران در نیجریه در سال 2023 به 45.3 درصد و این عدد در سال  2027 به 58.6 درصد خواهد رسید.

براساس گزارش کمیسیون ارتباطات ملی (NCC) در ژانویه 2023، 89 درصد از کاربران اینترنت در نیجریه خرید انلاین را انجام می دهند و 24 درصد دیگر قصد دارند در آینده نزدیک این کار را انجام دهند و  درآمد متوسط هر کاربر (ARPU) در بازار تجارت الکترونیک در نیجریه مبلغ 66.23 دلار است.

فیس بوک در اوایل سال 2023 در نیجریه 21.75 میلیون کاربر و معادل 9.8 درصد از کل جمعیت این کشور است و یوتیوب 31.60 میلیون کاربر و معادل 14.3 درصد از کل جمعیت و اینستاگرام 7.10 میلیون کاربر معادل 3.2 درصد از کل جمعیت ، لینکدین 7.50 میلیون عضو معادل 3.4 درصد از کل جمعیت ، توییتر 4.95 میلیون کاربر و Snapcha در نیجریه 12.35 میلیون کاربر دارد.

سهم تجارت الکترونیک بازار نیجریه به ترتیب برابر است با

1.                       الکترونیک و رسانه - 41.2٪

2.                       مد و لباس - 18.9٪

3.                       مبلمان و لوازم خانگی - 16.4٪

4.                       غذا و مراقبت شخصی - 13.3٪

5.                       اسباب بازی، سرگرمی و DIY

استفاده از رسانه های اجتماعی برای موفقیت تجارت الکترونیک در نیجریه دیگر یک گزینه نیست بلکه یک ضرورت است. تسلط بر هنر استفاده از رسانه های اجتماعی برای موفقیت تجارت الکترونیک در نیجریه یک اقدام پویا و با ارزش است. قدرت سیستم عامل های اجتماعی برای اتصال، تعامل و تبدیل کاربران به مشتریان را نمی توان دست کم گرفت. سرمایه گذاری های تجارت الکترونیک که پتانسیل رسانه های اجتماعی را مهار می کنند، بدون شک خود را در مسیر رشد و موفقیت در بازار پویا نیجریه قرار می دهند.

منابع:

·       https://www.go-globe.com/social-media-for-e-commerce-success-nigeria

·       https://www.go-globe.com/social-media-for-e-commerce-in-nigeria/

·       https://www.dhl.com/discover/en-ng/small-business-advice/growing-your-business/business-in-nigeria-can-leverage-social-commerce-for-growth

کد خبر 20414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =